• Webinaire "Los Dimars de l'OPLO" #3

    Webinaire "Los Dimars de l'OPLO" #3

    A la seguida de la taula redonda organizada lo 6 d'octobre dens l'encastre de la Hèsta de la Sciéncia, l'OPLO lançèt lo son webinari trimestriau de vulgarizacion scientifica, "Los Dimars de l'OPLO". Aqueste cicle de mini-conferéncias en linha balha carta blanca a un.a cercaire/a per que presente un aspècte de la sona recèrca en ligam damb l'occitan e/o la sociolingüistica e la didactica de las lengas minorizadas.

    La tresau edicion dau webinari Los Dimars de l'OPLO se debanèt lo dimars 21 de junh a 6ò dau vrèspe en linha sus Microsoft Teams. L'invitat èra Pierre Escudé, professor de las universitats a l'universitat de Bordèu e responsable dau percors bilingüe dau Master MEEF CRPE especiau francés-occitan dens las académias de Bordèu e Tolosa.

    Dens la sona conferéncia, presentèt las relacions istoricas entre matematicas e occitan e l'interès de la DNL (disciplina (escolara) non-lingüistica) mats.

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    Le concept du webinaire

    Retrouvez toutes les explications concernant le webinaire et ses objectifs sur l'article du premier numéro.

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     Webinaire #3

     Webinaire "Los Dimars de l'OPLO" #3

     

    Le conférencier : Pierre Escudé

    Pierre Escudé fait partie du Groupe de Recherche-Action en didactique bilingue sur les Fondamentaux (GRAF), copiloté par l'OPLO et l'IEN chargé de mission enseignement bilingue de l'Académie de Toulouse. Il s'agit d'un groupe composé de chercheur/euses et de conseillères pédagogiques d'éducation, qui vise à produire des ressources pour l'enseignement en occitan ainsi que pour la formation des enseignant.es. La discipline scolaire choisie pour les deux premières années de fonctionnement du GRAF est les mathématiques.

     

    La conférence : Pourquoi apprendre les maths en occitan ?

    Que signifie apprendre les mathématiques dans le cadre de l’enseignement bilingue français-occitan ? Comment faisons-nous pour apprendre un contenu nouveau – et souvent abstrait – dans une langue que l’on apprend en même temps ? L’expérience des classes bilingues français-occitan et l’analyse des gestes professionnels des maîtres nous permettent de comprendre le fonctionnement de l’apprentissage mathématique des écoliers, et bien souvent leur réussite, plus explicite que dans un enseignement monolingue.

     

    Vidéo de la conférence


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