• Comunicacion scientifica

    Comunicacion scientifica

    Retrouvez dans cette section toutes les colloques auxquels je participe (et, le cas échéant, que j'organise) et les articles scientifiques que je publie dans le cadre de ma thèse au sein de l'OPLO.  Les chapeaux sont en occitan, mais si vous cliquez sur "Lire la suite..." l'article est en français. 

     

    SOMARI DE LA SECCION

    04/03/21 : XXXIVe Journées de Linguistique (université Laval, Québec, visioconférence) : Enquête sociolinguistique 2020 dédiée aux pratiques et représentations de l'occitan en Nouvelle-Aquitaine, Occitanie et au Val d'Aran  décryptage et premiers résultats d'un projet ambitieux par l'Office public de la langue occitane : présentation détaillée de la méthodologie, des résultats et des volets à venir de l'ESL 2020

    26/03/21 : 18th International Conference on Minority Languages (universidad del País Vasco, visioconférence) : Sociolinguistic Survey Dedicated to the Use and Representations of Occitan in the French Administrative Regions Nouvelle-Aquitaine and Occitanie, and in Val d'Aran, Spain: Methodology and Salient Results : courte présentation en anglais de la méthodologie, des résultats et des volets à venir de l'ESL 2020

    16/04/21 : La langue e(s)t moi, 10e colloque estudiantin des sciences du langage (université Bordeaux Montaigne, visioconférence) : "Perqué aprenes l'occitan a l'escòla ?" Leviers de motivation et freins à l'enseignement de l'occitan en Nouvelle-Aquitaine et en Occitanie : contexte et méthodologie : présentation du projet de thèse

    02/06/21 : Journée des doctorant.es (IKER / universidad del País Vasco, visioconférence) : Leviers de motivation et freins à l'enseignement de l'occitan en Nouvelle-Aquitaine et en Occitanie : Contexte, méthodologie et hypothèses de travail: présentation du projet de thèse, illustration de problèmes de représentation spécifiques à l'occitan

    29/10/21 : 2e Congrès du Réseau International Poclande (Kenyatta University, visioconférence) : Leviers de motivation et freins à l'enseignement de l'occitan en Nouvelle-Aquitaine et Occitanie : étude des représentations sociales : présentation du projet de thèse, mise en lien avec la thématique du congrès, "linguistique et développement durable", présentation des résultats de la pré-enquête MAC

    17/03/22 : XXXVe Journées de Linguistique (université Laval, Québec, visioconférence) : État des lieux des représentations de l'occitan en milieu scolaire : contexte, méthodologie, déploiement : présentation de la méthode MAC, de la pré-enquête de thèse et de la création des questionnaires MAC de la thèse

    15/04/22 : Autour du mot, 11e colloque estudiantin des sciences du langage (université Bordeaux Montaigne, visioconférence) : "La diversité linguistique : au service de la société ? : présentation de réflexions épistémologiques

    20/05/22 : Séminaire "La Bretagne linguistique" (Université de Bretagne Occidentale, Brest) : L'occitan, kezako qu'es aquò? Enjeux d'une minorisation, entre langue et territoire : présentation de l'enquête sociolinguistique 2020 et des liens entre territoire, variation et représentations en domaine occitan

    08/06/22 : Journée des doctorant.es (IKER / universidad del País Vasco, Vitoria-Gasteiz) : What place for Occitan at school? Ongoing MAC study & specific study (for public order) in Orthez (Pyrénées-Atlantiques, France) : présentation de la méthodologie de mon enquête de thèse et d'un focus territorial réalisé en réponse à une demande publique

    16/07/22 : Sociolinguistics symposium 24 - Inside and beyond binaries (UGent, Belgique) : Mapping social representations of Occitan: a first step towards revitalisation? : présentation des premiers résultats de mon questionnaire en ligne

    30/08/22 : Soillse Conference - Rooting Minority Language Policy in the Speaker Community (Stornoway, Écosse) : Liceans Ambaissadors: Empowering Students Learning Occitan in High School, A Mutually Beneficial Policy? : bilan du projet Liceans Ambaissadors de l'OPLO

    18/11/22 : LangaJE - Journée d'étude "Une thèse pour rien ?" (Universités de Lyon) : Vulgariser pour recueillir des données de terrain ? Expérimentation d’un protocole d’observation de l’atelier « Le Bureau des Enquêtes » à Cap Sciences (Bordeaux) : présentation d'un protocole expérimental d'observation d'un atelier de vulgarisation afin de récolter des données sur les représentations sociales des participant.es

    07/12/22 : Journée des doctorant.es AMERIBER - Palimpsestes politiques et culturels (université Bordeaux Montaigne) : Apprendre l’occitan au lycée : dé-construire l’Histoire pour re-construire des identités ? : début d'analyse des 59 candidatures pour le projet Liceans Ambaissadors

    08/12/22 : Semaine Data-SHS (Maison des Sciences de l'Homme de Bordeaux) : La méthode d'analyse combinée des représentations sociales des langues (MAC) : limites liées à la collecte de données en ligne

    30/01/23 : Séminaire de recherche "Rapports de pouvoir dans et par les sciences humaines (université de Bordeaux): Français et langues régionales : histoire d'une domination et perspectives de cohabitation : présentation de réflexions conceptuelles et épistémiques

    23/03/23 : Table ronde : Enseignement des langues régionales : perspectives politiques et didactiques  (université de Poitiers) : Enseignement de l'occitan et en occitan : cadre, dispositifs et opportunités

    24/03/23 : L'occitan, qu'es aquò ? Journées d'études occitanes de la calandreta de la Dauna (MSH-Bx, université Bordeaux Montaigne) : Les représentations sociales de l'enseignement de et en occitan : une thèse CIFRE pour recruter des apprenant.es : terrains, méthodes et résultats préliminaires

    14/04/23 : Pas de langue de bois ! 12e colloque estudiantin des sciences du langage (université Bordeaux Montaigne, visioconférence) : Représentations sociales des langues régionales de France : comparaison entre occitan, basque et catalan : présentation de réflexions méthodologiques

    07/06/23 : Journée des doctorant.es (IKER / université de Pau et Pays de l'Adour) : What representations do learners have about Occitan? présentation de mes corpus de recherche concernant les apprenant.es

    06/12/23 : Journée des doctorant.es AMERIBER - Marginalité(s) choisie(s) (Institut Cervantès, Bordeaux) : Scolarisation en occitan : enjeux d'une pratique à la marge de la norme nationale : retour sur plusieurs corpus de la thèse sous l'angle du thème proposé pour la journée

    08/12/23 : Journée d'étude - Poésie de femmes en terre d'oc (première partie, le Moyen Âge) (Université Bordeaux Montaigne) : soutien logistique et animation de l'atelier "Alienòr en classa"

    15/02/24 : Journée d'étude - Journée des langues maternelles et paternelles (IUT Montaigne, Bordeaux) : partage d'expérience de néolocutrice de l'occitan et lecture collective de textes littéraires

    05/03/24 : Journée d'étude du festival Prima Occitana  - La valeur du lien à la langue : basque, occitan et au-delà (Université Bordeaux Montaigne) : Lo ligam dab la lenga: encastre escolar e institucionau : présentation d'extraits de mes corpus de recherche illustrant la diversité des "liens à la langue" occitane dans le cadre de la table ronde "Le lien à la langue, l'aménagement linguistique. Cadre scolaire et institutionnel".

    14/03/24 : Journée d'étude  - Pratiques de recherche et de vulgarisation autour des langues et cultures du Sud-Ouest (Université Bordeaux Montaigne) : co-organisation et animation de la journée d'étude, communication au sein de la table ronde de doctorant.es

    19/04/24 : Langue quête - 13e colloque estudiantin des sciences du langage (université Bordeaux Montaigne, visioconférence) : Prise en compte de la variation dans l'enseignement des langues régionales : représentations chez les enseignants d'occitan et de basque en Nouvelle-Aquitaine : présentation avec Paula Alexandra Montenegro Gómez, doctorante en linguistique à l'université Bordeaux Montaigne, des résultats préliminaire d'une enquête test menée dans le cadre du projet de recherche régional PaRL (Patrimoine Régional Linguistique)

  • Lo doctorat qu'es ua formacion aus mestièrs de la recèrca. A costat de l'escritura de la tèsi, que cau donc assistir a formacions e participar a activitats de recèrca. L'escòla doctorau que perpausa un dispositiu que permet a doctorant.as de har las duas causas a l'encòp: organizar formacions que son perpausadas a tot.as l@s doctorant.as de l'escòla. Que s'apèra "Iniciativas doctorantas". En 2022, dab la mia amiga Mélissa Gonzalez, que perpausèi ua iniciativa doctoranta per 2023, que se debanè fin finau en març de 2024 pr'amor d'un blocatge de l'universitat. Que s'agiva d'ua jornada d'estudi a l'entorn de las lengas regionaus deu sud-oèst de França - occitan, euskara, parlanjhe - dab l'angle de las relacions entre cercair@s e gran public, locutor.a o non d'aqueras lengas.

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  • En març de 2024 se debanè lo hestenau annau de la Prima Occitana, organizat per l'associacion Bolèga - associacion culturau de la calandreta de Peçac. Au demiei de totas las manifestacions e activitats perpausadas, lo 5 de març de debanè ua jornada d'estudis a l'entorn de la valor deu ligam a la lenga en contèxtes occitan, basco e mei.

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  • Lo 15 de heurèr de 2024 se debanè a l'IUT Montanha a Bordèu ua vrespada de testimoniatges e reflexion scientifica a l'escadença de la jornada de las lengas mairaus.

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  • Lo 8 de deceme de 2023 se debanè ua jornada d'estudis a l'entorn de las hemnas occitanas a l'Edat Mejana, mei precisament las trobairitz e Alienòr d'Aquitània, organizada a l'universitat Bordèu Montanha per las ensenhairas-cercairas Katy Bernard (UBMontanha) e Marie-Anne Châteauraynaud (universitat de Bordèu). La mia associacion estudianta, Bord'Òc, qu'estó mesa a contribucion per la gestion logistica de la jornada (mesa en plaça de las salas, deu projector, deu minjar, gestion de la visioconferéncia, etc). Que mei, qu'animèi un talhèr au vrèspe a l'entorn de las activitats pedagogicas que son possiblas a l'entorn d'Alienòr d'Aquitània.

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  • Lo 6 de deceme de 2023, participèi peu dusau còps a la jornada deus/de las doctorant.as de l'equipa de recèrca en estudis iberics de l'universitat Bordèu Montanha, AMERIBER. La tematica de la jornada èra "Marginalitat(s) causida(s)". Que presentèi ua analisi de mantuns deus mens corpús de tèsi - a saber, entrevistas dab parents d'eslhèves e ancian.as escolan.as escolarizats en occitan, las candidaturas escriutas au projècte "Liceans Ambaissadors" e los dessenhs realizats en classa per escolan.as en classa bilingua o immersiva - dab l'angle d'estudi navèth perpausat per la jornada, l'idea de marginalitat causida entà "reivindicar ua auta fòrma de societat" e/o entà "revirar l'estigmata".

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  • Presentacion deus mens corpus de tèsi entà estudiar las representacions deus/de las eslhèves d'occitan a la jornada annuau deus/de las doctorant.as de mon laboratòri de recèrca, IKER, a Baiona, lo 7 de junh de 2023.

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  • Presentacion deu men protocòle experimentau d'enquèsta MAC comparada enter tres lengas (occitan, basco, catalan) au 12au collòqui de las sciéncias dau lengatge de l'universitat Bordèu Montanha lo 14 d'abriu de 2023.

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  • En heurèr de 2023, la calandreta de la Dauna, qui's tròba a Peçac, juste au dret deu campus universitari, organizè ua setmana occitana "L'occitan, qu'es aquò ?" dens Bordèu, dab conferéncias, projeccion au cinèma, taulas redondas e visitas guidadas. Lo 24 de heurèr, presentèi mon projècte de tèsi, e mei precisament lo talhèr de dessenh que vienèvi de har a la calandreta de la Dauna.

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  • Lo 23 de heurèr de 2023, anèi a Peitieus entà participar ad ua taula redonda suu tèma de l'ensenhament de las lengas regionaus en França, dab la mira de soscar a mejans de desvolopar l'ensenhament deu peitavin-santongés (o parlanjhe), qui n'existeish pas enqüèra dens l'Educacion Nacionau. Mon viatge a Peitieus estó finançat peu projècte de recèrca regionau PaRL (Patrimòni Regionau Lingüistic) dont hèi partida a l'universitat. Lo ser abans la taula redonda, podoi assistir a un espectacle inedit en francés e peitavin-santongés, Le poitevinlologue, çò qui me permetó de descobrir aquera lenga peu purmèr còp.

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  • EN genèr de 2023, participèi a un seminari de recèrca organizat per duas doctorantas en geografia suu tèma deus "rapòrts de poder e de dominacion dens l'encastre de las sciéncias umanas". Estó per jo l'escadença de har un punt d'etapa de mas reflexions sus las justificacions de l'apròchi intervencioniste de ma recèrca. Fin finau, lo tèma deu seminari me balhè claus de lecturas que'm permetón d'unificar e de clarificar mas pensadas, e de m'avisar de mon avança sus aqueth subjècte.

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  • Lo 8 de deceme de 2022, participèi a una matinada consacrada aus metòdes quantitatius emplegats en sciéncias dau lengatge, dens l'encastre de la "Setmana Dadas SUS" (= sciéncias umanas e sociaus) organizada per la PUD-B (Platafòrma Universitària de Dadas de Bordèu). I presentèi lo metòde MAC qu'empleguèi prau questionari en linha que difusèi a la prima de l'an passat. S'agís d'un metòde quanti-quali (quantitatiu e qualitatiu) creat especiaument per estudiar las representacions sociaus de las lengas (MAC = Metòde d'Analisi Combinada de las representacions sociaus de las lengas).

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  • Lo 7 de deceme de 2022, participèi a la jornada daus/de las doctorant.as de l'equipa de recèrca en estudis iberics de l'universitat Bordèu Montanha, AMERIBER. La tematica de la jornada èra "Palimpsèsts politics e culturaus" e avèva per mira de soscar a las relacions entre tèxtes (concèptes, teorias, òbras) passats e produccion/practicas actuaus. Presentèi una debuta d'analisi d'un corpus textuau compausat de las candidaturas au projècte Liceans Ambaissadors, per amuishar que las practicas d'aprenedissatge de l'occitan de las/los licean.as candidat.as es un mejan de crear, o entertiéner, un ligam dab los/las vielh.as e dab lor territòri, mes tanben d'aver accès ad una auta istòria, una qui n'es pas ensenhada en cors d'istòria ; l'occitan es atau una mena de pòrta entà construsir lor identitat individuau pròpia en questionar nosta identitat nacionau.

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  • Lo 18 de noveme de 2022, anèi a Lion per participar ad una jornada d'estudi organizada per doctorant.as de duas universitats. La jornada èra organizada per las/los doctorant.as en sciéncias dau lengatge e pertocava la vulgarizacion scientifica e l' "après-tèsi", dab l'objectiu de respóner a la question : "a qué serveish una tèsi en lingüistica ?". La comunicacion scientifica que hasoi dab Mélissa Gonzalez, doctoranta en antropologia a l'EHESS (Paris), pertocava lo talhèr de vulgarizacion que hasoi a Cap Sciéncias a la fin de seteme (article aicí). Entà utilizar lo talhèr per collectar dadas sus la representacions sociaus de l'occitan en çò dau public familiau dau talhèr, creèm amassa una grasilha d'observacion qu'empleèm totas duas pendent que hasèvi lo talhèr.

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  • A la fin d'agost de 2022, participèi (en linha) ad un collòqui en Escòcia, sus l'Isla de Lewis. La particularitat d'aquesta presentacion es que n'èra pas una presentacion scientifica mes una presentacion on representavi l'institucion de politica lingüistica qu'es l'OPLO : mei precisament, presentèi lo Plan d'Accion Licèu e mei particularament un bilanç dau projècte Liceans Ambaissadors.

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  • Dau 13 au 16 de julh de 2022, participèi a distància a un symposium internacionau de sociolingüistica qui se debanè a Gant en Belgica. Mei precisament, i presentèi un poster scientific per explicar lo contèxte e ma metodologia d'enquèsta e presentar mas prumièras resultas. La lenga de comunicacion d'aqueste symposium èra l'anglés.

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  • Presentacion de las prumièras resultas de mon enquèsta de tèsi a la jornada annau daus/de las doctorant.as dau centre IKER e de l'universitat dau País Basco (Leioa, a costat de Bilbau) lo 8 de junh de 2022 a Vitoria-Gasteiz en Espanha. Dens aquesta presentacion, parlèi notadament daus problèmas qu'encontrèi per mon "focus" territoriau dens la vila d'Ortès (64).

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  • Lo 20 de mai de 2022, participèi au seminari "La Bretanha lingüistica" a l'universitat de Bretanha Orientau a Brest, dens una sesilha consacrada en màger part a d'autas lengas regionaus. Dens ma conferéncia, presentèi l'enquèsta sociolingüistica de 2020, e tanben quauquas rasons pr'amor de las quaus me sembla que l'occitan es, a còp, mei invisibilisat que d'autas lengas regionaus coma lo breton.

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  • Presentacion de las mias refleccions sus las implicacions de l'intervencion en sociolingüistica e de ma pre-enquèsta MAC au 11au collòqui de las sciéncias dau lengatge de l'universitat Bordèu Montanha lo 15 d'abriu de 2022.

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  • Hasoi una comunicacion scientifica (en visioconferéncia) au collòqui estudiantin "Las Jornadas de lingüistica" organizat per l'universitat Laval a Quebèc lo 17 de març de 2022 per presentar la metodologia de mon enquèsta de tèsi.

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  • Presentacion dau men projècte de tèsi au dusau Congrès Internacinau Poclande lo 29 d'octobre 2021 en visioconferéncia (a Kenyatta University, Nairòbi, Kenya). Dens aquesta presentacion, parlèri notadament dau ligam entre lengas regionaus e desvolopament sostenable.

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  • Presentacion dau mon projècte de tèsi a la jornada annau daus/de las doctorant.as dau centre IKER e de l'universitat dau País Basco (Leioa, a costat de Bilbau) lo 2 de junh de 2021 en visioconferéncia. Dens aquesta presentacion, parlèi notadament daus problèmas de representacion visuau dau territòri occitan en França.

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  • Presentacion dau men projècte de tèsi au 10au collòqui de las sciéncias dau lengatge de l'universitat Bordèu Montanha lo 16 d'abriu 2021 en visioconferéncia.

    Plan de la communicacion :

       1. Contèxte sociolingüistic (la lenga occitana, l'actualitat recenta)

       2. Contèxte institucionau (l'OPLO, l'ESL 2020)

       3. Representacions sociaus e ensenhament (Un apròchi interdisciplinari coma diagnostic abans intervencion,           quauquas pistas de reflexion)

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  • Presentacion en anglés de l'enquèsta sociolingüistica de 2020 (metòde, resultas, perspectivas de viéner) a la 18au Conferéncia Internacinau de las Lengas Minoritàrias (en visioconferéncia) lo 26 de mars de 2021.

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  • Ma purmèra conferéncia scientifica : presentacion de l'enquèsta sociolingüistica de 2020 au collòqui estudiantin "Las Jornadas de lingüistica" organizat per l'universitat Laval a Quebèc lo 4 de març de 2021.

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